بهترین دبیر کنکور ریاضی

بهترین دبیر کنکور ریاضی

سلامی پر از محبت به دانش آموزان مهربان ایران زمین مهد امید،علم و دانش.در این مقاله بنا بر این شده است که شرح دهیم چگونه ریاضی را مطالعه کنیم تا بتوانم درصد 100بزنیم و چطور دانش آموزان ما به این مهم دست پیدا کرده اند.با توجه به زیغ زمانی که دارید سر اصل مطلب برویم!دقت نمایید این مقاله برای کسانی که قصد دارتد درصد زیر 50ریاضی را بزنند نیست زیرا اجرای این برنامه ریاضی به شکل کامل و با رعایت کلیه جزییات منجر به اکتساب درصد بین 80تا 100ریاضیات می شود. با مقاله آموزشی بهترین دبیر کنکور ریاضی با ما همراه باشید.

بهترین مدرس ریاضی کنکور

ما در این مقاله بهترین دبیر کنکور ریاضی  صرفا با دانش آموزان رشته تجربی صحبت میکنیم.و خواشمندیم که این دانش آموزان توهم کنکور ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۳ را از ذهن خود بیرون کنند و این وهم چیزی نیست جز بلای خانمان سوزاین که با مسائل و تست ها به شکل حفظی برخورد کنیم و صرفا با در دست داشتن چند برگه کنکوری خود را ریاضیدان نپنداریم اصولا خلاصه نویسی و نکته نویسی یک هنر است که به دانش اموزان یک آرامش روحی خاصی می دهد که این خود بسیار فریبنده است.

برخورد با فصل های ریاضی تجربی باید بسیار هوشمندانه باشد چرا که ریاضی با تمام دروس دیگر شما در کنکور متمایز است که اگر این دلایل را بخواهیم برشماریم 1.در دروس اختصاصی پیوسته ترین درس ریاضی می باشد چرا که دقیقا از کلاس اول ابتدایی تا انتهای سال دوازدهم مباحث مهم و به هم پیوسته هستند.
شما قطعا یا این موضوع را تجربه کرده اید یا درتجربیات دیگران مشاهده کردید که برخی یا خودتان می گویید. من پایه ریاضیم از بچگی ضعیف بود یا معلم فلان سال تحصیلی ام را دوست نداشتم و این موضوع منتج به این شده که الان در ریاضی مشکل پایه ای دارم. ما در این مقاله ریاضی پایه را به دو دسته تقسیم می کنیم:

فاطمه پورزادی بهترین دبیر کنکور ریاضی

استاد فاطمه پورزادی یکی از اساتید برتر ریاضی داخل ایران می باشد ، که هم اکنون در سایت یادگیری نوین در حال تدریس است . شما میتوانید با تدریس ایشان بهترین خروجی را در کنکور بگیرید. و تا انتها مقاله آموزشی بهترین دبیر کنکور ریاضی همراه ایشان باشید که پر از نکته می باشد.

برای خواندن رزومه استاد فاطمه پورزادی بهترین دبیر کنکور ریاضی : کلیک کنید

دسته اول:مطالب گذرانده شده از ابتدای سال اول ابتدایی تا پایه سوم متوسطه اول)نهم( و دسته دوم مطالب پایه ای که در سال دهم،ویازدهم مطالعه کردید ، مابقی مطالب هم خود مجددا به دو دسته تقسیم می شود.

دسته اول: مطالب پیشرفته مطالب پاییه ای:ترکیب تابع،تابع وارون ،توابع مثلثاتی، دوره تناوب،تابع متناوب،تابع نمایی،تابع لگاریتمی،حد بی نهایت،حد در بی نهایت،پیوستگی،مشتق وکاربرد مشتق می باشد.دسته دوم:مطالبی که ارتباط فقط با همان فصل دارندمانند:هندسه،مقاطع مخروطی شمارش و احتمال، آمار که از این دسته سه فصل آخر برای درصد تا 20 میتوانند گزینه خوبی باشد.

این تمایز اصلی باعث می شود که در درس ریاضی انحراف معیار بالایی حاکم باشد و این به این معنی است که بچه ها یا روال کار با این درس را می آموزند و با نطق صحیح این درس را می آموزند و درصد بالایی کسب می کنند یا نمی توانند و درصد زیر 25 درصد اخذ می کنند این ویژگی در درس فیزیک وجود ندارد یعنی برای مثال یک دانش آموز می تواند فقط فیزیک یازدهم یا فقط فیزیک دهم را مطالعه کند و یا حتی
۶ فصل را بخواند و این اتفاق به راحتی قابل انجام است.

یا حتی در درسی مثل شیمی فصل های پیشنیاز بسیارکم است اما این عامل ریاضی را به درسی پر از چالش برای دانش آموزان تبدیل کرده است. که خوشبختانه استاد پورزادی بهترین دبیر کنکور ریاضی کشور این مشکل را برای دانش آموزانش رفع کرده است.

بهترین اساتید ریاضی

تمایز دیگر درس ریاضی ترکیبی بودن این درس است:علاوه بر پیشنیاز برای آموزش این درس سوالات درس ریاضی ترکیبی هستند برای مثال مثلثات در دامنه تابع مثلثاتی که مربوط به یک سوال در فصل مشتق می تواند باشد. که استاد پورزادی بهترین مدرس ریاضی کنکور گامی بزرگ برای حل این مسئله برداشته است.زمان بر بودن تست های درس ریاضی: اگر آموزش صحیح درس ریاضی را نبینید قطعا با بزرگترین مصائب کنکوری مواجه می شوید چون شما برای پاسخگویی به یک سوال ریاضی در نهایت 31 ثانیه فرصت دارید که 20 ثانیه زمان قرائت سوال و فهم سوال است.

و انتخاب راه حل مناسب نهایتا باید 10 ثانیه فرصت بگیرد و 61ثانیه برای حل کردن یافتن گزینه و پر کردن پاسخنامه می باشد. پس اگر شما راه مناسب دقیق و سریعی به ذهن شما نرسد یا به هر دلیلی اشتباهی از قبیل اشتباه محاسبتی و یا… اتفاق بیفتد اگر بخواهید دوباره یک سوال را حل کنید شک نکنید زمان از تستی یا در درس ریاضی و یا در سایر دروس از بین می رود. این مقاله برای دوستانی است که دنبال درصد مطلوب ریاضی در کنکور تجربی هستد وگرنه برای کسی که می خواهد کلا در نهایت 10 تست پاسخ دهد به طبع زمان هر تست چند برابر خواهد بود.

محاسبات سخت درس ریاضی

این تصور خود ساخته دانش آموزان است که گاها در اثر القای برخی از خانواده یا اساتید از کودکی در دانش آموزان ایجاد شده است، که اگر دانش آموزان دوره های محاسباتی استاد پورزادی را ببینند متوجه می شوند از چه روشی برای محاسبه استفاده کنید و چه اعدادی را باید حفظ باشد.برای مواجه با این مشکلات بالا باید چه کنیم؟این سالی است که در ذهن شما رقم خورده که پاسخ آن نزد ما است: با خود صادق باشید و حتی اگر حس می کنید که مشکلی در دورس پایه دسته اول)که در بالا ذکر شد(در اسرع وقت رفع کنید.دروس پایه دسته دوم مهم ترین بخش مطالعه ریاضی است پس باید آن را جدی بگیریم. و حتما باید قبل از دروس پیشرفته با سیر تدریس شده در جلسات استاد پورزلدی از بهترین اساتید ریاضی استفاده شود .سعی کنید چرایی نکات تستی را در یابید و صرفا کلی نکته تستی انباشت نکرده باشد.نکات تستی غیر ضروری را دور بیندازید : برخی از دانش آموزان حتی برای کوچکترین مسائل دنبال رمز و نکته حفظی هستند که این باعث می شود نکات اساسی نیز از ذهنشان دور شود.

ریاضی را مفهومی درک کنید

ریاضی یک دانش است که با تمام ابعاد مغز درگیر است، و به شکل یک شعر که قابل حفظ کردن باشد نیست، حجم خیلی خوبی از سوالات ریاضی فقط با درک مطالب که مثلا آیا لگاریتم واقعا چیست و کاربرد آن کجاست،وظیفه قدر مطلق چیست؟پاسخ سوالات اینگونه کمک می کند خیلی از تست ها بدون هیچ روش تستی قابل حل باشد.حتما هر روز تست ریاضی بزنید در ابتدا کار یک ماه هرروز 25 تست بعد از آن یک ماه 35 تست و در ماه بعد هروز 45 تست ریاضی تا زمان کنکور بزنید که متناسب با نیاز دانش آموز این میزان ممکن است در هر ماه متفاوت باشد. ولی نکته مهم تست هر روزه درس ریاضی می باشد.این منجر با انس شمابا این درس،عادت کردن چشم به تست ها ،کمک به مطالعه صحیح صورت سوال ،رشد سرعت محاسبات،کمک به کوتاه کردن زمان هر تست،افزایش قدرت ذهنی و در نهایت افزایش درصد و تسلط شما به ریاضی می شود.

ریاضی درس حفظی نیست

پس حتما تست بزنید نه اینکه صرفا درس نامه خوانی و نکته نویسی کنید برخی از بچه ها آنقدر درگیر مطالعه درسنامه می شوند که به کلی فراموش می کنند هدف از درسنامه چیست؟ 80 درصد از زمان لازم برای درس ریاضی باید صرف تست و 20 درصد آن درسنامه خوانی باشد.

استاد پورزادی بهترین دبیر کنکور ریاضی

استاد پورزادی به شما یک توصیه طلایی دارد و آن این است که: سعی کنیدآموزش در قالب تست برای شما رقم بخورد یعنی نکات را در درسنامه طوطی وار حفظ نکنید نکته ای که در تست ظهور و بروز می کند هم اهمیت بالاتری دارد وهم بیشتر در ذهن باقی می ماند. برای مثال شما مسیر رفت به مقصدی که قبل رفتید را مسلط تر هستید تا مسیری که آدرسش را فقط از روی کاغذحفظ کرده اید!

در دو دور اول مطالعه تست ضریب فرد یا زوج بزنید، اغلب کتاب ها به شکلی تدوین شده اند. که تست های زوج و فرد هم پوشانی دارد که بااین کار به چند مزیت مهم دست پیدا می کنیم مانند: 1. تست زنی برای تست با نکته تکراری خسته کننده نمی شود، 2. شما با سرعت بالاتری دور اول را تکمیل و انگیزه می گیرید و روال مطالعه فرسایشی نخواهید داشت. 3در دور بعدی بدون نیاز به درسنامه خوانی با مرور تست های نکته دار ضریب فرد تست های ضریب زوج را راحت تر میزنید و آموزش تا حد خوبی تکمیل می شود.

تست آموزشی بزنید

اغلب دانش آموزان وقتی کلمه تست به گوششان می خورد یک پاسخ برگ و تایمر کنار ذهنشان سرگیجه تولید می کند توصیه بهترین دبیر ریاضی به شما این است که در درس ریاضی در دور های آموزشی استفاده از تایمر و پاسخ برگ ممنوع باشد،چرا که تست زماندار بازه زمانی خودش را دارد،مثل یک فرد که سال ها ورزش نکرده و ما در یک بازه زمانی از او بخاهیم مسابقات دو سرعت شرکت کند قطعا با نفس نفس زدن از حال می رود چون او هنوز آماه برای دویدن نیست،یک دانش آموز نیز سال ها ارزشیابی تشریحی داشته است پس قطعا نمی توان از او توقع داشت یکباره وارد تست زماندار شود چون مغز اش خطا خواهد داد .

تست آموزشی چیست؟تست آموزشی ضریب دار که می زنید یک سقف زمانی معقولی مثلا برای 30 سوال در نظر می گیرید هر تست را که پاسخ دادید همان لحظه تصیح می کنید در صورت پاسخگویی صحیح ویا غلط حتما پاسخنامه را مطالعه می کنید،نکته سوال را برداشت می کنید . در صورت لزومحاشیه نویسی می کنید. تست های مهم را نشانه دار می کید که در فواصل دیگر سال و نزدیک به آزمون ها به داد شما خواهند رسید سپس سراغ تست بعدی می روید. توجه کنید خبری از تصیح گروهی و زمان نیست تحلیل تست دقیقا پس از تست اتفاق می افتد.

از هر مجموعه ای که استفاده می کنید یک دور تست های فرد ،یک دور تست های زوج و یک دور تست کلی آموزشی بزنید درصورت تسلط می توانید وارد تست زمان دار شوید که این با توجه به شرایط دانش آموز ممکن است تغییر یابد.

تست زماندار و بهترین دبیر کنکور ریاضی

تست زمان دار را حتما پس از تسلط  80  درصدی به مطالب آغاز کنید،ولی حتما قبل از آن برای هر درس چارچوب زمانی بگذارید تا مثل خیلی از رقیبانتان دچار وسواس مطالعاتی وتنوع کم دروس در ی روز نشوید و کل یک روز را با یک یا دو درس سپری نکید،و بدانید دانش آموزی که مطالب را به روش صحیح و مفهومی با نکات کنکوری متناسب بیاموزد در تست زمان دار مشکل بر نمی خورد.این خلاصه 12 روش طلایی استاد پورزادی بود که دانش آموزانش با آنها درصد بالای ۰۱ را کسب کرده اند ،و او را بهترین دبیر کنکور ریاضی ایران کرده است. ما در آینده در مورد بهترین دبیر کنکور ریاضی اطلاعات جامع تری به شما ارائه می دهیم.

به این ترتیب می‌تونید بهترین نتیجه رو از کنکور داشته باشین با کسب رتبه خوب و قبولی در دانشگاه مورد علاقه، آینده‌اتون رو تضمین کنید.بدین منظور با مجموعه آموزشی یادگیری نوین همراه باشید تا نقشه راه موفقیت را برای شما ترسیم کنیم.

 

موفقیت در کنکور با یادگیری نوین

چرا باید ریاضی را مفهومی درک کنید؟

چراریاضی درس حفظی نیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری پست

آخرین مقالات

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی اکنون پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین کنکوری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. برای آماده شدن و شرکت در این رقابت سنگین و حساس،

منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش

بودجه بندی دقیق کنکور ریاضی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، طراحان کنکور رویه نسبتاً ثابتی را برای طراحی سوالات در پیش گرفته‌اند. در دفترچه سوالات کنکور یک سری مباحث

راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور تجربی 1402

رشته تجربی در سال‌های اخیر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته دبیرستان شناخته شده‌ است. زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در

کنکور انسانی

کنکورهای سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در میان دیگر آزمون‌ها دارند. در این میان رشته انسانی با برخورداری از آینده شغلی درخشان برای داوطلبان آن

دسته بندی مقالات