منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش انتخاب منابع مناسب چند برابر خواهد بود. برای این که در کنکور تجربی بهترین نتیجه را به دست بیاورید، باید این موضوع را جدی بگیرید. منابع کنکور تجربی کدامند؟ چگونه می‌توانیم این منابع را تهیه کنیم؟ در این مطلب اطلاعات کافی در مورد منابع کنکور تجربی را به شما خواهیم داد.

اهمیت آشنایی با منابع کنکور سراسری تجربی

برای موفقیت در کنکور عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آنها انتخاب منابع کنکور تجربی مناسب است. کنکور تجربی با توجه به رقابت سنگین و داوطلبان زیادی که دارد، یکی از سخت‌ترین گروه‌های آزمایشی محسوب می‌شود. از طرف دیگر و با تغییر سیستم آموزشی کشور در سال‌های اخیر به 3-3-6، منابع نظام درسی قدیم کارایی چندانی ندارند و منابع جدید هم آنچنان گسترده نیستند. به همین دلیل باید در انتخاب منابع مناسب کنکور تجربی نهایت دقت را به خرج دهید.

کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری، کاملا به انتخاب منابع وابسته است. معمولا داوطلبان برای موفقیت و داشتن برنامه‌ریزی ایده‌آل، ماه‌ها قبل از شروع کنکور سراسری، اقدام به تهیه منابع می‌کنند. از سوی دیگر منابع موجود هم از نظر نوع و هم تعداد بسیار گسترده هستند. انواع کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها، جزوه‌ها و … برای منابع کنکور تجربی وجود دارند. بهترین راه کمک گرفتن از مشاور برای انتخاب منابع کنکور تجربی مناسب است.

منابع دروس عمومی کنکور سراسری تجربی

همانطور که اشاره کردیم، سیستم آموزشی به 3-3-6 تغییر پیدا کرده است. به همین دلیل طبیعی است که سوالات هم بر اساس همین نظام جدید طراحی خواهند شد. برای تهیه منابع کنکور تجربی، باید به این نکته توجه داشته باشید. در مورد دروس عمومی هم باید گفت که بین تمامی گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری مشترک است. به این معنی که داوطلبان هر گروه آزمایشی، باید ابتدا به سوالات عمومی کنکور پاسخ دهد.

سوالات کنکور تجربی از مباحث و سرفصل‌های پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شوند. به این ترتیب باید منابع مربوط به این پایه‌های تحصیلی را تهیه کنید. برای مثال اگر قصد شرکت در کنکور 1402 را دارید، باید منابع درسی پایه دهم سال 99، پایه یازدهم سال 1400 و پایه دوازدهم سال 1401 را جمع‌آوری کنید.

دروس عمومی اهمیت زیادی در کنکور سراسری دارند. برای کسب بهترین نتیجه در کنکور و رسیدن به رتبه‌های برتر، باید دروس عمومی را جدی بگیرید. برای مثال ادبیات یکی از مهم‌ترین دروس عمومی در کنکور تجربی است. این درس تاثیر زیادی در رتبه و نمره نهایی شما دارد. با این اوصاف باید بهترین منابع درس ادبیات کنکور را تهیه کنید.

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی

هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری، دروس تخصصی خود را دارد. دفترچه سوالات تخصصی آزمون سراسری تجربی، شامل دروس ریاضی، زمین‌شناسی، شیمی، زیست و فیزیک می‌شود. تهیه منابع کنکور تجربی دروس تخصصی اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید به رتبه‌های برتر و رشته‌های تاپ علوم تجربی در دانشگاه برسید، باید دروس تخصصی را با بهترین نمره به پایان برسانید.

برای شرکت در آزمون سراسری تجربی، باید منابع مناسب دروس تخصصی کنکور تجربی را تهیه کنید. یکی از بهترین راه‌ها، تهیه کتاب‌های کمک درسی است. کتاب‌های کمک درسی زیادی در بازار وجود دارند که با توجه به سطج علمی خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

در مورد اهمیت دروس تخصصی هم نیاز به توضیح زیادی نیست. برای مثال درس فیزیک ازجمله مهم‌ترین دروس تخصصی کنکور تجربی محسوب می‌شود. برای تسلط روی این درس، باید منابع کنکور تجربی مناسب با سطح علمی خود را تهیه کنید.

آشنایی با بهترین منابع کنکور سراسری تجربی

همانطور که می‌دانید، منابع زیادی برای دروس عمومی و تخصصی تجربی وجود دارند، اما انتخاب کدامیک از این منابع کمک زیادی به پیشرفت شما خواهد کرد؟ استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی در کنار کتاب‌های اصلی دروس عمومی و تخصصی، کمک زیادی به موفقیت شما در آزمون تجربی خواهد کرد.

در مورد کتاب‌های کمک آموزشی هم باید گفت که سبک هر کدام از این کتاب‌ها متفاوت است. برخی کتاب‌ها اقدام به تشریح مباحث هر فصل می‌کنند و برخی دیگر فقط تست‌های 4 گزینه‌ای با پاسخ تشریحی هستند. برای کسب نتیجه بهتر، داشتن هر دو مورد ضروری است. استفاده از کتاب‌های تست کنکور تجربی، کمک زیادی به آشنایی با نوع سوالات خواهد کرد. حتما در برنامه درسی خود این کتاب‌ها را هم قرار دهید. به طور کلی منابع کنکور سراسری تجربی؛ عبارتند از:

  • انواع کتاب‌های کمک درسی موجود در بازار
  • انواع کتاب‌های درسی سال‌های دهم تا دوازدهم
  • انواع جزوات درسی
  • انواع فایل‌های درسی
  • انواع اپلیکیشن‌های درسی (اپلیکیشن یادووین)

حذفیات کنکور سراسری تجربی کدامند؟

هر سال سازمان سنجش اقدام به ارائه فهرستی از حذفیات کنکور سراسری می‌کند. این فهرست معمولا در قالب یک فایل، روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. در این فهرست مباحثی از کتاب‌های درسی که در کنکور مطرح نخواهند شد، قید شده‌اند. آشنایی با این حذفیات اهمیت زیادی دارد. چرا که باعث می‌شود وقت و تمرکز خود را روی سایر مباحث مهم بگذارید.

شما باید در کنار تهیه منابع کنکور تجربی با حذفیات مربوط به هر درس هم آشنا شوید. آشنایی با حذفیات به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ریزی مفیدتری داشته باشید. به این ترتیب احتمال موفقیت و کسب بهترین نمره و رتبه در کنکور سراسری افزایش پیدا می‌کند.

اپلیکیشن یادووین؛ منبعی متفاوت برای کنکور تجربی

جالب است بدانید که امروزه منابع درسی به کتاب‌ها و جزوات محدود نمی‌شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، می‌توانید از منابع جدیدتری هم استفاده کنید. یکی از این منابع اپلیکیشن یادووین است. این اپلیکیشن با طراحی نوین خود به شما در کسب موفقیت کمک زیادی می‌کند.

در اپلیکیشن یادووین اساتید برتر دروس مختلف رشته تجربی اقدام به تدریس کرده‌اند. در این اپلیکیشن حل تمرین و سوالات مختلف به صورت تشریحی قرار داده شده است. همچنین می‌توانید سطح علمی خود را با برگزاری آزمون‌های تستی در این اپلیکیشن بسنجید.

بررسی نقش مشاوره در انتخاب منابع مناسب کنکور تجربی

برای این که احتمال موفقیت شما در کنکور تجربی افزایش پیدا کند، علاوه‌بر انتخاب منابع کنکور تجربی به عامل مهم دیگری به نام مشاوره هم نیاز دارید. البته بهتر است بگوئیم مشاوره خوب به شما در انتخاب منابع مناسب کمک می‌کند! چرا که مشاوران این حوزه تجربه و اطلاعات لازم در این خصوص را دارند و با معرفی بهترین منابع به شما در کسب بهترین نتیجه کمک خواهند کرد.

مشاور کنکور خوب با شناخت نقاط ضعف و قوت داوطلب به برنامه‌ریزی متناسب با آن می‌پردازد. همچنین منابع مختص با سطح داوطلب را پیشنهاد می‌کند. از طرف دیگر حذفیات و مباحث مهم دروس مختلف را می‌داند. به این ترتیب می‌تواند یک راهنما و پشتیبان مناسب برای هر داوطلبی باشد.

بیشتر بخوانید:مشاوره کنکور تجربی

کلام پایانی

انتخاب مناسب منابع کنکور تجربی تا حدود زیادی موفقیت شما را در کنکور تضمین می‌کند. بعد از برنامه‌ریزی برای مطالعه دروس مختلف، باید منبع درسی مناسبی هم داشته باشید. این منابع ممکن است، شامل کتب کمک درسی، فیلم‌های آموزشی، اپلیکیشن‌های آموزشی، جزوات، فایل‌های آموزشی و … باشند. به هر حال شما باید با توجه به سطح علمی خود، اقدام به انتخاب این منابع کنید.

منبع مناسب تاثیر زیادی روی موفقیت شما و کسب رتبه دلخواه دارد. برای این که بتوانید از بین منابع فراوانی که در بازار وجود دارند بهترین گزینه را انتخاب کنید، مشاوره کنکور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک مشاور متخصص و باتجربه، می‌تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند.در صورت وجود هر گونه ابهام، می‌توانید از مشاورین مجموعه یادگیری نوین بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

  • بهترین منابع کنکور سراسری تجربی چیست؟
  • حذفیات کنکور سراسری تجربی کدامند؟
  • نقش مشاوره در انتخاب منابع مناسب کنکور تجربی چیست؟

 

 

کنکور با یادگیرنوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری پست

آخرین مقالات

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی اکنون پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین کنکوری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. برای آماده شدن و شرکت در این رقابت سنگین و حساس،

منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش

بودجه بندی دقیق کنکور ریاضی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، طراحان کنکور رویه نسبتاً ثابتی را برای طراحی سوالات در پیش گرفته‌اند. در دفترچه سوالات کنکور یک سری مباحث

راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور تجربی 1402

رشته تجربی در سال‌های اخیر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته دبیرستان شناخته شده‌ است. زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در

کنکور انسانی

کنکورهای سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در میان دیگر آزمون‌ها دارند. در این میان رشته انسانی با برخورداری از آینده شغلی درخشان برای داوطلبان آن

دسته بندی مقالات