مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی

برای موفقیت در هر مسیر به ابزار مناسب نیاز داریم. بدون شناخت و بکارگیری ابزار درست مسیر موفقیت طولانی شده و دستیابی به هدف غیرممکن می‌شود. در کشور ما رابطه مستقیمی بین موفقیت در کنکور و تضمین آینده شغلی وجود دارد. همین امر انتخاب مشاوره کنکور تجربی را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند.

اهمیت این موضوع برای داوطلبان گروه تجربی بیشتر است. زیرا، بیشتر متقاضیان شرکت در کنکور علاقه‌مند به قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند. اما، استفاده از هر نوع خدمات مشاوره کنکور تجربی یا مشاوری برای موفقیت مناسب است؟ آیا می‌دانید برای انتخاب یک راهنمای دلسوز و مجرب به چه نکاتی توجه کنید؟ اگر به آینده تحصیلی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید به رتبه دلخواه برسید به موارد زیر توجه کنید.

 اهمیت استفاده از مشاوره کنکور

اغلب موسسات کنکور در تبلیغات خود موفقیت داوطلبان بدون استفاده از خدمات مشاوره را غیر ممکن می‌دانند. اما، این تصور تا چه اندازه واقعیت دارد؟ باید بدانید برای موفقیت به چنین پارامتر نیاز دارید. تلاش و پشتکار مهم‌ترین مواردی هستند که موفقیت شما را قطعی می‌کنند.

افرادی هستند که بدون مشاور کنکور تجربی هم عملکرد خوبی داشته‌اند. اما، تعداد این افراد کم است. دلیل اصلی این است که مسیر موفقیت در کنکور بسیار سخت، طاقت‌فرسا و طولانی است. اغلب داوطلبان نمی‌توانند انرژی و برنامه مطالعه خود را طوری تنظیم کنند که تا پایان راه انگیزه داشته باشند.

علاوه بر این، اغلب داوطلبان، دانش کافی برای شناخت روحیه و ارزیابی عملکرد خود ندارند. برخی داوطلبان در انتخاب منابع مناسب با مشکل روبرو می‌شوند. عده‌ای دیگر به دلیل سختی تاب‌های کمک آموزشی، عدم موفقیت در انتخاب پاسخ درست هر تست یا عدم دستیابی به تراز و رتبه دلخواه در آزمون‌های آزمایشی امید خود را از دست می‌دهند.

همه ما در چنین مواردی به یک راهنمای دلسوز نیاز داریم که بتواند ما را به آینده‌ امیدوار کند. اهمیت استفاده از مشاور دلسوز تنها به این موارد محدود نمی‌شود. سایر مواردی که استفاده از خدمات مشاوره برای داوطلبان را به یک عامل مهم تبدیل می‌کند عبارت است از:     

انتخاب روش صحیح مطالعه

داوطلبان برای موفقیت در آزمون سراسری نیازمند مطالعه کتاب‌های مختلف هستند. اصول طراحی تست از هر کتاب درسی متفاوت است. مباحث مطرح شده در کتاب‌ها نیز از نظر اهمیت در یک سطح نیستند. چاره چیست؟ پاسخ ساده است. استفاده از خدمات مشاوره کنکور تجربی بهترین گزینه خواهد بود.

چرا؟ تجربه و مهارت مشاور به شما کمک می‌کند که بهترین روش برای مطالعه هر درس را انتخاب کنید او نقاط ضعف و قوت شما را شناسایی می‌کند. برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت مهارت و توانمندی‌های شما اقدام دیگری است که مشاوره برای موفقیت شما انجام می‌دهد.

 آشنایی با بودجه‌بندی کنکور

بسیاری از داوطلبان زمان زیادی برای مطالعه تمام مباحث کتاب درسی اختصاص می‌دهند. فاجعه این است که تمام مباحث در کنکور مهم نیستند. به علاوه، تعداد تست‌های طرح شده از مباحث کتاب درسی با یکدیگر فرق دارد. اگر، زمان یکسان برای مطالعه مباحث اختصاص دهید به مرور انرژی خود را از دست می‌دهید.

مهم‌تر از همه، زمان کافی برای مطالعه مباحث پرتکرار ندارید. شناخت بودجه‌بندی تنها راه برای هدفمندسازی مطالعه داوطلبان کنکور است. ساده‌ترین راه برای بررسی بودجه‌بندی و تنظیم برنامه مطالعه بر اساس آن استفاده از دانش یک مشاور کنکور تجربی مجرب است.

 برنامه‌ریزی اصولی

موفقیت بدون برنامه‌ریزی غیرممکن است. اما، برنامه‌ریزی ساده نیست. با توجه به حذف دروس عمومی از آزمون امسال فرصت بیشتری برای مطالعه دروس تخصصی دارید. اما، این عامل نباید شما را فریب دهد. باید بدانید بهترین زمان برای مطالعه هر درس چه موقع است. باید برای مطالعه هر مطلب زمان کافی اختصاص دهید.

تست زنی و مرور نیز دو مرحله مهم در مطالعه کنکوری هستند. باید زمان مناسبی برای شبیه‌سازی آزمون سراسری و حل تست‌های کنکوری تعیین کنید. این موارد پیچیده به نظر می‌رسد. علاوه بر این، باید فردی باشد که میزان پایبندی داوطلب به برنامه و عملکرد او را ارزیابی کند. مشاور کنکور تنها فرد قابل اعتمادی است که از عهده این مسئولیت بر می‌آید.

کاهش استرس داوطلبان و مدیریت زمان

هر چه به زمان کنکور نزدیک می‌شوید استرس بیشتر می‌شود. افزایش استرس علاوه بر کاهش تمرکز و تضعیف حافظه بر سیستم ایمنی بدن داوطلبان نیز تاثیر منفی می‌گذارد. در این دوره به فردی نیاز دارید که در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی سوالات ما باشد. مشاور تمام عوامل استرس‌زا را شناسایی کرده و از راهکاری مناسب برای حذف آن‌ها کمک می‌گیرد. کاهش استرس نقش مؤثری در مدیریت زمان و بهبود عملکرد داوطلبان دارد. مطمئن باشید با راهنمایی یک مشاور مجرب با کمبود زمان روبرو نمی‌شوید.

 آگاهی از پیش‌نیاز‌های درسی

حتما دیده‌اید برخی داوطلبان علیرغم مطالعه زیاد و حل تست به نتیجه مثبت دست پیدا نمی‌کنند. شاید تصور کنید شرکت در کلاس‌های کنکور یا تغییر منابع بهترین راه برای حل این مشکل است. اما، تجربه سالیان ما نشان می‌دهد این عامل نمی‌تواند نقش زیادی در بهبود سطح علمی داوطلب داشته باش.

زیرا، این افراد به صورت پایه‌ای در برخی دروس ضعیف هستند. تا مشکل از ریشه حل نشود استفاده از اساتید یا بهترین کتاب‌های کنکور بی‌فایده است. تسلط به مباحث و کتاب‌های درسی نیازمند تسلط به پیش نیاز‌ها است.

مشاور کنکور باید شناخت کافی از مباحث و فصل‌های کتاب درسی داشته باشد. باید بداند تسلط به هر مبحث نیازمند چه پیش نیاز‌هایی است. باید شناخت کافی درباره نحوه سوالات آزمون سراسری داشته باشد. استفاده از خدمات مشاوره کنکور تجربی به افزایش آگاهی شما درباره سوالات ترکیبی و مفهومی کنکور کمک می‌کند. مشاور کنکور می‌داند که در مطالعه دروس باید چه فصل‌هایی را پشت سر هم بخوانید.

نظارت بر عملکرد داوطلب

اغلب مشاوران برای تسهیل بررسی عملکرد داوطلب از برنامه‌های کوتاه مدت استفاده می‌کنند. این برنامه فرصت مناسبی برای شناخت نقاط ضعف و قوه داوطلب و ارزیابی عملکرد او ایجاد می‌کند. به علاوه، این برنامه باعث می‌شود که داوطلب خود را موظف به ارائه گزارش روزانه بداند. پس، در انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کند.

حفظ روحیه و انگیزه

طولانی بودن دوره کنکور باعث می‌شود داوطلبان بار‌های احساس خستگی یا عدم رضایت از عملکرد را تجربه کنند. بی‌انیزیگی یکی از چالش‌های جدی برای داوطلبان است.

حتی نفرات برتر کنکور نیز از این مشکل رنج می‌برند. آنچه اهمیت دارد این است که داوطلب در رویارویی با این مشکلات چه واکنشی نشان می‌دهد. بسیاری از داوطلبان نمی‌توانند به تنهایی این دوران را سپری کنند. از سوی دیگر، والدین حتی دوستان قادر به درک وضعیت روحی فرد در این مرحله نیستند. برای حفظ انگیزه و‌امید به فردی نیاز دارید که حقایق را منصفانه ببیند.

مشاور کنکور تجربی کاملا شما را درک می‌کندو او به شما اجازه می‌دهد خسته و ناامید شوید. اما از دل تمام ناامیدی‌ها روزنه‌امیدی برای موفقیت ایجاد می‌کند. او موفقیت را کوچک و بزرگی که در این مسیر به دست آورده‌اید را به شما یادآوری می‌کند. در سختی‌ها کنار شما خواهد ماند. از مسیر مناسب برای رسیدن به هدف استفاده می‌کند. علت ناامیدی و خستگی شما را شناسایی کرده و آن‌ها را رفع می‌کند. از تجربیات خود و سایر داوطلبان برای افزایش انگیزه شما کمک می‌گیرد.

مشاوره کنکور تجربی

راهنمای انتخاب مشاور کنکور

سوال مهم این است که آیا تمام مشاوران کنکور قابل اعتماد هستند؟ طبیعی است که هر فردی نمی‌تواند در موفقیت شما سهم زیادی داشته باشد. مطمئناً انتخاب یک مشاور مجرب یا موسسه ارائه دهنده خدمات مشاوره کنکور تجربی سخت است. تنها با رعایت چند راهکار ساده می‌توانید عملکرد خوبی در انتخاب مشاور داشته باشید.

  • مشاوران تبلیغی وابسته به مؤسسات خاص را فراموش کنید. این افراد بیشتر بازاریاب محصولات کنکوری هستند و شناخت کافی درباره راز و رمز‌های موفقیت داوطلبان ندارند.
  • به سراغ مشاوری بروید که تجربه فراوانی دارد. افراد که مشاوره کنکور را شغل اول خود می‌دانند گزینه بهتری هستند.
  • بهتر است رشته و تجربه مشاور با رشته تحصیلی داوطلب سازگار باشد.
  • مشاورانی که تمام تجربه خود را به شما منتقل نمی‌کنند، ارزیابی عملکرد شما را در اولویت قرار نمی‌دهند و پاسخگوی سؤالات یا نیاز‌های شما نیستند تنها هزینه و وقت شما را هدر می‌دهند.
  • به جای تکیه به تبلیغات اغراق آمیر بر بررسی تجربه، کارنامه کاری و عملکرد مشاور در مدارس و همایش‌ها متمرکز شوید.
  • بهتر است پرداخت هزینه مشاوره به صورت مقطعی باشد. این روش به شما اجازه می‌دهد در صورت عدم رضایت از عملکرد مشاور بدون ضرر مالی مشاور خود را عوض کنید.
  • برنامه‌ریزی کنکور فروشی نیست. برنامه باید بر اساس نیاز، هدف و سطح علمی هر داوطلب تعیین شود. برنامه کنکور باید کوتاه مدت بوده و متناسب با نیاز داوطلب باشد.
  • مشاور باید از طریق بررسی گزارش‌های روزانه عملکرد داوطلب را ارزیابی کند.
  • داوطلبانی که قادر به پرداخت هزینه مشاوره نیستند حداقل یک ماه از یک مشاور کنکور کمک بگیرید. در این دوره اصول کلی را یاد بگیرید. پس از آن با شرکت در همایش‌های کنکوری رایگان انگیزه خود را افزایش داده و نکات کاربردی دیگری یاد بگیرید.

 مشاوره کنکور ریاضی و تجربی

گروه آزمایشی تجربی و ریاضی دو گروه سخت کنکور هستند. مشاوره کنکور در این دور رشته نیز با چالش‌های متعددی همراه است. دروس تخصصی رشته ریاضی و تجربی ترکیبی از دروس حفظی، مفهومی و فرمولی هستند. استفاده از تکنیک مناسب برای یادگیری فرمول‌ها بسیار مهم است.

داوطلب باید یاد بگیرد برای حل هر مسئله از چه فرمولی استفاده کند. تفاوت بین فرمول‌های طولانی کتاب درسی و فرمول‌های کوتاه و کاربردی کتاب‌های تست داوطلبان را برای انتخاب فرمول مناسب با دردسر روبرو می‌شوند. استفاده از افراد مجرب در بخش مشاوره کنکور تجربی و ریاضی به داوطلبان کمک می کند که ساده‌ترین و کابردی‌ترین فرمول‌ها را در اختیار داشته باشند.

دلیل دیگری که مشاوره این دو گروه آزمایشی را پیچیده می‌کند ترکیب دروس مفهومی و فرمولی است. برای مثال داوطلبان گروه ریاضی برای پاسخ به سوالات دو درس فیزیک شیمی باید تسلط خوبی به مطالب کتاب درس و فرمول‌ها داشته باشند.

در گروه تجربی نیز، درس‌های زیست، شیمی و زمین‌شناسی مفهومی‌تر هستند. پس انتخاب روش مناسب برای یادگیری مباحث مفهومی در این دو گروه اهمیت بیشتری دارد. مشاور کنکور تجربی یا ریاضی به دلیل برخورداری از تجربه کافی از تکنیک‌های مناسب برای یادگیری و تثبیت مطالب مفهومی و فرمول‌ها در ذهن داوطلب استفاده می‌کند.

 مشاوره دروس تخصصی تجربی ( زیست – شیمی و… )

دروس تخصصی گروه آزمایشی تجربی شامل درس‌های شیمی، زیست، فیزیک، ریاضی و زمین‌شناسی هستند. به دلیل حذف زیرگروه‌های از کنکور امسال اهمیت همه درس‌های تخصصی برای قبولی در رشته‌های مختلف تجربی یکسان است. اگر، به رتبه‌های برتر و بهترین دانشگاه‌ها فکر می‌کنید تمام دروس را با دقت مطالعه کنید. اما، آیا روش مطالعه تمام دروس تخصصی تجربی یکسان است؟

پاسخ ما به این سؤال منفی است. زیرا، دروس زیست و زمین‌شناسی مفهومی و حفظی هستند تعداد فرمول‌های کاربردی آن‌ها بسیار کم است. دروس شیمی و فیزیک نیز ترکیبی از مطالب مفهومی فرمول هستند که حجم فرمول‌های کاربردی این دو کتاب بسیار زیاد است.

اما، بدون تسلط به مطالب مفهومی دروس فیزیک و زیست نمی‌توانید به حل تست‌های فرمولی و کسب درصد بالا‌امیدوار باشید. در درس ریاضی نیز با حجم بالایی از فرمول‌های بلند و کوتاه روبرو هستید.

پس در بحث مشاوره کنکور تجربی نمی‌توان از روش یکسان برای تدریس و مطالعه تمام درس‌ها استفاده کرد. در درس‌های زمین‌شناسی و زیست باید از ابزار کاربردی برای ایجاد ارتباط منطقی بین تمام مطالب کتاب درسی و تثبیت آن‌ها در ذهن استفاده کرد.

در درس فیزیک و شیمی داوطلب باید فرمول‌ها را ساده‌سازی کرده و از طریق خلاصه‌سازی مطالب مفهومی تسلط خود به تمام مطالب را افزایش دهید. موفقیت در درس ریاضی نیز به یادگیری تمام فرمول‌ها و استفاده مناسب از آن‌ها وابسته است.

مشاور کنکور تجربی وظیفه دارد قبل از هر چیزی سطح علمی داوطلب و میزان تسلط او به هر درس را ارزیابی کند. در مرحله بعد باید با استفاده از منابع مناسب و اختصاص زمان کافی برای هر درس میزان مهارت او را افزایش دهد.

تسلط به فرمول‌ها تنها از طریق آشنایی با اصول تست زنی امکان‌پذیر است. مشاور به شما کمک می‌کند تا با مطالعه هر تست بهترین فرمول را انتخاب کنید. این موارد به‌تنهایی کافی نیست. مشاور در انتها با شبیه‌سازی آزمون سراسری به نتیجه‌گیری کلی درباره عملکرد داوطلب می‌رسد.

سخن پایانی

تعریف موفقیت از نظر افراد با هم فرق دارد. اگر، قبولی در یک دانشگاه برتر و یک رشته عالی برای شما موفقیت محسوب می‌شود باید خود را برای یک مسیر سخت آماده کنید. مسیر موفقیت در آزمون سراسری دشوار بوده و چالش‌های فراوانی دارد. اما، راهی ساده برای غلبه بر تمام مشکلات کنکوری ها وجود دارد.

داوطلبان گروه آزمایشی تجربی بدانند ساده‌ترین راهی که موفقیت شما را تضمین می‌کند استفاده از مشاوره کنکور تجربی است. اما، هر فردی نمی‌تواند یک مشاور کنکور خوب باشد. یک مشاور دلسوز ویژگی‌های خاصی دارد. برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشید و به هدف خود برسید نکات کلیدی انتخاب یک مشاور مجرب را بیان کردیم. با توجه به همه این موارد دستیابی به هدف بسیار ساده خواهد بود.

برای اینکه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، بهتر است از مشاوران این حوزه کمک بگیرید. مشاوران با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، می‌توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند. در مشاوره کنکور تجربی، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مطلب به آنها اشاره کردیم.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در یادگیری نوین تماس بگیرید.

کنکور با یادگیرنوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری پست

آخرین مقالات

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی اکنون پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین کنکوری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. برای آماده شدن و شرکت در این رقابت سنگین و حساس،

منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش

بودجه بندی دقیق کنکور ریاضی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، طراحان کنکور رویه نسبتاً ثابتی را برای طراحی سوالات در پیش گرفته‌اند. در دفترچه سوالات کنکور یک سری مباحث

راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور تجربی 1402

رشته تجربی در سال‌های اخیر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته دبیرستان شناخته شده‌ است. زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در

کنکور انسانی

کنکورهای سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در میان دیگر آزمون‌ها دارند. در این میان رشته انسانی با برخورداری از آینده شغلی درخشان برای داوطلبان آن

دسته بندی مقالات