جزوه کنکور بهترین منبع آموزش برای موفقیت در آزمون

جزوه کنکور

جزوه کنکور بهترین منبع آموزش برای موفقیت در آزمون

جزوه کنکور یکی از بهترین راه‌هایی است که داوطلبین گرامی می‌توانند از آن برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند.

چرا جزوه کنکور برای داوطلبین مهم است؟

همان طور که می‌دانید کنکور یکی از مهمترین رویدادهایی است که هر دانش آموزی باید با آن رو‌به‌رو شود.همه ساله دانش آموزان زیادی دانش آموز تحصیلات خود را با موفقیت به پایان می‌رسانند و باید برای صندلی‌های دانشگاه با هم رقابت کنند.به علت وجود تعداد زیاد داوطلب کنکور و کمبود ظرفیت دانشگاه‌های سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور مجبور است تا یک رقابت کنکور برگزار کند.

آمار داوطلبین کنکور 1401 در همه گروه‌‌های آزمایشی

بر اساس ادوار گذشته و افزایش 20 درصدی ظرفیت دانشگاه‌های سراسری در گروه‌های آزمایشی در سال 1400 به این شکل بود:

دوره های آموزشی ظرفیت گروه علوم انسانی ظرفیت گروه علوم ریاضی و فنی ظرفیت گروه علوم تجربی
روزانه 22 هزار و 468 نفر 41 هزار و 309 نفر 36 هزار و 171 نفر
نوبت دوم (شبانه) 4 هزار و 107 نفر 6 هزار و 286 نفر 2 هزار و 434 نفر
مناطق محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) 370 نفر 588 نفر 280 نفر
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 13 هزار و 120 نفر 3 هزار و 588 نفر 5 هزار و 39 نفر
موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی 4 هزار و 642 نفر 5 هزار و 208 نفر 4 هزار و 356 نفر
دانشگاه پیام نور 6 هزار و 718 نفر هزار و 413 نفر 6 هزار و 779 نفر
پردیس خودگردان 378 نفر 28 نفر
شهریه پرداز 15 نفر 4 هزار و 251 نفر
جمع کل 51 هزار و 425 نفر 58 هزار و 785 نفر 59 هزار و 336 نفر

و در گروه‌های آزمایشی زبان و هنر

دوره های آموزشی ظرفیت گروه هنر ظرفیت گروه زبان های خارجی
روزانه 4 هزار و 910 نفر 3 هزار و 701 نفر
نوبت دوم (شبانه) هزار و 143 نفر 690 نفر
مناطق محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) 97 نفر 82 نفر
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 505 نفر هزار و 16 نفر
موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی 7 هزار و 82 نفر 4 هزار و 770 نفر
دانشگاه پیام نور 2 هزار و 30 نفر 8 هزار و 480 نفر
پردیس خودگردان 30 نفر 25 نفر
شهریه پرداز
جمع کل 15 هزار و 797 نفر 18 هزار و 894 نفر

با این حساب ما در گروه انسانی 51,425 ، ریاضی  58,785 ، تجربی 59,336 ، هنر 15,797 و زبان 18,894 شرکت کننده داشته که در مجموع 204,237 بوده که اگر 20 درصد به آن اضافه شود می‌شود حدود 245,085 نفر.حدود تعداد شرکت کنندگان هر ساله کنکور بالای 1 میلیون نفر است.بدین ترتیب سازمان سنجش راهی ندارد جز اینکه برای تصدی این صندلی‌ها آزمون برگزار کند.

جزوه کنکور چیست؟

هر مدرس و استادی بنابر سال‌های تدریس و تجربیاتش به همراه مطالعه کنکورهای گذشته سعی می‌کند با شیوه خودش به دانش آموزان آموزش دهد.در این میان اگر قرار باشد تمامی این درس‌ها و نکات بصورت شفاهی باشند، کم کم از بین رفته و دیگر نمی‌توان به آن رجوع کرد.به همین دلیل اساتید و مدرسین با تجربه برای هر کدام از دروس خود جزوه‌ای آماده می‌کنند که ثمره سال‌ها تجربه، مطالعه منابع بسیار زیاد و بررسی تخصصی کنکورهای گذشته می‌باشد.

در این جزوه‌ها تمامی نکات اصلی و مهم درج می‌شود و نکات غیر ضروری حذف می‌شوند.اگر یک دانش‌ آموز بخواهد برای کنکور آماده شود، باید کتاب‌های زیادی را مطالعه کند.دانش آموز باید کتاب‌های درسی،‌ کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های تست و … را مطالعه کند.در بهترین شرایط اگر بصورت شبانه روز فرصت کند تا همه این‌ها را مطالعه کند، بازهم نکات مهم بسیار زیادی را از دست خواهد داد.بهترین راه این است که جزوه کنکور اساتید با تجربه مطالعه شود.

صفحه اساتید یادگیری نوین

ویژگی مهم جزوه کنکور

همان طور که گفته شد حاصل سال‌های تلاش معلم و اساتید کنکور در قالب یک جزوه قرار می‌گیرد.ویژگی اصلی آن هم این است که بر اساس تجربه بسیار بالای معلم و استاد مطالب داخل جزوه تماماً قابل درک است و مفاهیم اصلی درس بصورت کامل به دانش آموز منتقل می‌شود.ممکن است در زمان تحصیل دانش آموز نتواند از نظر درک و مفهوم درس‌های خود با معلمش ارتباط بگیرد، از این رو با مطالعه جزوه‌های اساتید با تجربه می‌تواند به درک کامل تمامی دروس مورد نظر خودش برسد.

پیشنهاد می‌شود اول جزوه مطالعه شود و سپس دانش آموز شروع به مطالعه کتاب‌های درسی کند.علت آن هم این است که با این کار دانش آموزش به صورت کامل با مفاهیم آشنا می‌شود و مطالعه کتاب‌های درسی فقط برای باز آموزی و از قلم نیفتادن هیچ مبحثی خواهد بود.زمانی که مطالعه جزوه کنکور و کتاب‌های درسی به اتمام رسید، دانش آموز می‌تواند از کتاب‌های تست استاندارد استفاده کند تا دانش تست زنی خودش را نیز بالا ببرد.

برای بالا بردن سطح علمی و کسب دانش تست زنی نیاز است تا یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند و از آموزش کنکور استفاده کنند.پیشنهاد ما به شما این است که پس از تهیه جزوه کنکور، از خدمات حرفه‌ای برنامه‌ریزی مشاوره کنکور و آموزش کنکور استفاده کنید.همچنین باید توجه داشته باشید که با توجه به تغییرات کنکور 1402 باید برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق انجام شود.تمامی جزوه‌ها بازنگری شده و تمامی تغییرات کتاب‌های درسی به همراه تغییرات قطعی و احتمالی در کنکور 1402 که در مقاله تغییرات کنکور 1402 نیز به آن اشاره کردیم در آن اعمال شده است.

سخن پایانی در خصوص جزوه کنکور

در ابتدا باید دانش آموز و والدین آن یک نقشه راه برای خود ترسیم کنند. شما می‌توانید به مشاور خود مراجعه کنید و از وی بخواهید بر اساس توان، زمان، سطح علمی و رتبه مورد نظرتان یک برنامه تحصیلی کنکور درست و کارآمد برای شما ایجاد کند.
برنامه شما باید بر اساس واقعیت باشد. در ادامه می‌بایست جزوه کنکور مورد نظر خود را بر اساس آن برنامه تهیه کرده و مطالعه کنید. سپس کتاب‌های درسی بر اساس تغییرات کنکور 1402 مطالعه شود.
سپس با استفاده از آموزش کنکور می‌توانید هم دانش تست زنی و هم سطح علمی خود را بالا ببرید. پس از آن می‌توانید از کتاب‌های فقط تست آزمون‌های گذشته استفاده کرده و تبدیل به یک داوطلب آماده رتبه‌ بالا شوید.

 بدین منظور با مجموعه آموزشی یادگیری نوین همراه باشید تا نقشه راه موفقیت را برای شما ترسیم کنیم.

جزوه کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری پست

آخرین مقالات

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی اکنون پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین کنکوری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. برای آماده شدن و شرکت در این رقابت سنگین و حساس،

منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش

بودجه بندی دقیق کنکور ریاضی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، طراحان کنکور رویه نسبتاً ثابتی را برای طراحی سوالات در پیش گرفته‌اند. در دفترچه سوالات کنکور یک سری مباحث

راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور تجربی 1402

رشته تجربی در سال‌های اخیر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته دبیرستان شناخته شده‌ است. زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در

کنکور انسانی

کنکورهای سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در میان دیگر آزمون‌ها دارند. در این میان رشته انسانی با برخورداری از آینده شغلی درخشان برای داوطلبان آن

دسته بندی مقالات