مشاوره کنکور ریاضی

مشاوره کنکور ریاضی

رشته ریاضی فیزیک یکی از رشته‌هایی هست که امکان قبولی داوطلبین اون توی رشته‌های برتر مثل انواع مهندسی‌ها، نسبت به رشته‌های دیگه از جمله علوم تجربی خیلی بالاتر هست. چون که تعداد داوطلبین رشته ریاضی که یکی از عوامل مؤثر برای رتبه‌بندی و ظرفیت رشته‌هاست، خیلی کمتر از داوطلبین رشته‌های دیگه هست. اما این رشته هم مثل همه رشته‌های دیگه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داره که بتوانید بهترین رتبه رو به‌دست بیارید و توی رشته مورد علاقه خودتون قبول بشید. به همین خاطر بهتره که از یه مشاور باتجربه کمک بگیرید.

مشاور به ‌شما با توجه به تجربه‌ای که از دانش‌آموزهای مختلف و بودجه بندی منابع کنکور داره، می‌تونه کمک کنه که به بهترین شکل ممکن برای کنکور برنامه‌ریزی کنید و طبق اون برنامه‌ریزی پیش برید تا بتوانید بهترین نتیجه رو از تلاشتون بگیرید و زحمات تون به هدر نرود. همونطور که می‌دونید، فقط درس خوندن مهم نیست، نحوه خوندن هم خیلی اهمیت دارد. به‌همین دلیل مشاور کنکور ریاضی تو این زمینه خیلی می‌تونه موثر باشه. ادامه مطلب رو از دست ندین تا با مزایای کمک گرفتن از مشاوره کنکور ریاضی فیزیک آشنا بشید.

اهمیت مشاوره کنکور ریاضی

همه می‌دونیم که این روزا چقدر ظرفیت قبولی دانشگاه‌های مختلف برای رشته ریاضی فیزیک زیاد شده و حتی بدون کنکور هم می‌تونید وارد بعضی از این دانشگاه‌ها بشید و شروع به تحصیل کنید. اما نکته‌ای که مهمه، این هست که شما توی کدوم دانشگاه تحصیل می‌کنید. آینده شغلی شما مستقیما به رتبه کنکور و دانشگاهی که قبول شدید بستگی دارد. می‌دونید که در حال حاضر اولویت استخدام با رتبه‌های برتر کنکور هست و معمولاً مسئولین شرکت‌های مشهور ترجیح میدن که با این دسته از افراد کار کنند؟ چون این افراد مسلماً از هوش و سواد برتری نسبت به بقیه افراد برخوردار هستن و بهتر می‌تونن در راستای اهداف شرکت‌ها فعالیت کنند.

قبولی در دانشگاه‌های برتر ایران، رتبه پایینی لازم داره و ظرفیتشون هم زود تکمیل می‌شه؛ اینجاست که بحث رقابت و نحوه درس خوندن شما اهمیت پیدا می‌کنه. به همین خاطر مشاوره کنکور رشته ریاضی فیزیک نقش مهمی در برنامه‌ریزی درسی شما و چگونگی درس خوندنتون دارد. یک مشاور باتجربه، به بهترین شکل ممکن به شما کمک می‌کنه که به رتبه و رشته مورد نظرتان دست پیدا کنید. اما چطوری؟

مشاور کنکور چطوری به شما کمک می‌کنه؟

مشاورهای کنکور تجربه بالایی در زمینه رفتار با انواع دانش‌آموز دارن و می دونن چطوری به دانش آموزش انگیزه لازم رو بدن و چطوری بهشون کمک کنن که به پیشرفت درسی دست پیدا کنند. مشاوره کنکور برای شما برنامه‌ریزی می‌کنه و چون اطلاعات بالایی در زمینه منابع درسی کنکور ریاضی فیزیک داره، برای شما بودجه‌بندی مطالعه روزانه تعیین می‌کنه تا کم‌کم بتونین پیشرفت تحصیلی خودتون رو ببینین. در نتیجه این پیشرفت، انگیزه لازم رو برای موفقیت تحصیلی بیشتر و کسب رتبه مورد نظر خودتون توی کنکور ریاضی فیزیک پیدا می‌کنید.

برنامه ریزی در مشاوره کنکور ریاضی

همونطور که می‌دونید، رتبه کنکور سال جدید تحصیلی فقط به نتیجه کنکورتون بستگی نداره و یکی از عوامل مؤثر در تعیین رتبه کنکور، معدل سال آخرتون هست. به همین دلیل امتحانات پایان‌ترم و میان‌ترم شما در هر نیمسال خیلی اهمیت داره و نباید اونا رو پشت گوش بندازید. مشاور کنکور شما حواسش به برنامه‌ریزی تحصیلی برای امتحاناتتون هم هست و به شما کمک می‌کنه که بهترین نمره رو بگیرید.

مشاوره تحصیلی با صدها دانش‌آموز سر و کار داره و به همین دلیل دانش‌آموزهایی با شرایط مشابه رو می‌شناسه و می‌دونه که کدوم روش برای نتیجه گرفتن اونها جواب میده. پس می‌تونین با مشاوره کنکور ریاضی میان‌بر بزنید و راهتونو پیدا کنید و وقتتونو با آزمون و خطا تلف نکنید.

یکی دیگه از مزایای مشاوره تحصیلی، پیشتیبانی بلندمدت است. هر جا که گیر کردید یا وقتی که حس کردین بی‌انگیزه شده‌اید و از تلاشتون نتیجه مورد قبولی نمی‌گیرید، می‌تونین از مشاور کنکور کمک بخواهید تا مشکل شما رو پیدا و حل کنه. اگه از برنامه‌ریزی‌تون نتیجه نگرفتین، مشاور کنکور ممکن روش دیگه‌ای برای نحوه درس خواندن به شما پیشنهاد کنه؛ خلاصه که مشاوره کنکور ریاضی به شما کمک می‌کنه راه خودتونو پیدا کنید.

مشاوره کنکور ریاضی

آشنایی با رشته های که قصد قبولی در آن را داریم

یکی دیگه از مزایای شرکت در جلسات مشاوره کنکور ریاضی، آشنایی با رشته های دانشگاهی برتر کنکور ریاضی فیزیک و نحوه صحیح مطالعه برای قبول شدن در این رشته‌هاست. مشاور به شما کمک می‌کنه که چه درس‌هایی برای این رشته ها مهم‌تره و چه رتبه‌ای باید برای قبولی در رشته موردعلاقه‌اتون کسب کنید. به‌همین دلیل می‌تونین بهتر برنامه‌ریزی کنین و از دغدغه‌های شما کم می‌شه تا با خیال راحت پیش برید. به این میگن هدف‌گذاری و مسیریابی صحیح برای رسیدن به هدف.

نحوه مطالعه دروس کنکور ریاضی

یکی از نکات مهم مطالعه اینه که شما انتظار معجزه و جهش ناگهانی نداشته ‌باشید. با هر وضعیت تحصیلی، بهتره که برای خودتون هدف‌های کوچک تعیین کنید و پله پله به پیشرفت دست پیدا کنید. این تغییرات کوچیک شما رو به نتیجه موردنظرتون می رسونه. اگه انتظار تغییر یهویی داشته ‌باشید، خسته و بی‌انگیزه می‌شید و نمی‌تونید با قدرت برای کنکور مطالعه کنید. اینجاست که اهمیت مشاوره کنکور ریاضی 1402 مشخص می‌شه.

یکی دیگه از نکته‌های مهم، بودجه‌بندی درست برای هر منبع درسی هست. بهتر هست که برنامه‌ریزی متنوعی برای مطالعه روزانه‌تون داشته ‌باشید؛ مثلاً چند ساعت در روز رو به ریاضیات (هندسه، جبر، حسابان و معادلات دیفرانسیل و…) اختصاص بدید و بین مطالعه واسه این دروس، دروس سبک‌تر رو مطالعه کنید. مشاوره کنکور ریاضی برنامه‌ریزی شما رو مدیریت می‌کنه و اجازه نمی‌دهد که با مطالعه نادرست، انگیزه و انرژی خودتون رو از دست بدید.

تغییرات کنکور ریاضی 1402

کنکور سال جدید تحصیلی نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی کرده؛ از این تغییرات می‌توانیم به حذف دروس عمومی و 40 درصد تأثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور اشاره کنیم. موضوعی که خیلی مهمه، این هست که کنکور سال جدید توی دو نوبت در سال برگزار می‌شه. دانش‌آموزها می‌تونن توی هر دو نوبت شرکت کنن و نتیجه بهتر رو به‌عنوان نتیجه اصلی کنکورشون انتخاب کنند. یعنی اگه در کنکور دی ماه شرکت کردید و به نتیجه دلخواهتون نرسیدید، می‌تونید با برنامه‌ریزی دقیق و کمک گرفتن از مشاوره کنکور ریاضی نظام جدید، برای نوبت تیرماه آماده بشید. مشاور کنکور به‌خوبی به تغییرات کنکور 1402 جدید و سایر تغییرات احتمالی مسلط هست و به شما کمک می‌کند. به همین خاطر اصلاً نگرانی به خود راه ندید و روی منابع جدید کنکور که در ادامه باهاشون آشنا می‌شید، تمرکز کنید.

منابع دروس کنکور ریاضی

منابع درسی کنکور ریاضی فیزیک شامل ریاضیات پایه دهم تا دوازدهم اعم از ریاضی 1 پایه دهم، هندسه 1 پایه دهم، هندسه 2، آمار و احتمال، حسابان 1 از پایه یازدهم و حسابان 2، هندسه 3، ریاضیات گسسته از پایه دوازدهم و شیمی 1، شیمی 2، شیمی 3، و فیزیک 1، فیزیک 2 و فیزیک 3 از پایه دهم تا دوازدهم هست. رشته زبان انگلیسی هم از رشته‌های شناور کنکور محسوب می‌شه و اگه می‌خواین کنکور زبان رو هم شرکت کنید، مشاور رو در جریان بذارید تا توی برنامه‌ریزی روزانه، مطالعه منابع کنکور زبان رو هم لحاظ کند. اما چطوری می‌تونید به‌خوبی به مطالب دروس مسلط بشید و اصلاً چطوری خودتونو برای تست‌های کنکور آماده کنید؟

مشاور تحصیلی کنکور کاملاً از منابع کنکور و بودجه‌بندی سؤالات از این دروس آگاه هست و برنامه‌ریزی دقیق و متنوعی را برای شما آماده می‌کنه. این برنامه‌ریزی اگر توسط مشاوره باتجربه و حرفه‌ای آماده بشه، اعتدال میان زمان مطالعه و تست زنی دروس رعایت میشه و منجر به خستگی شما هم نخواهد شد؛ بلکه از درس خوندن لذت می‌برید و حس می‌کنید که پله پله به هدفتون نزدیک‌تر می‌شوید.

برنامه ریزی صحیح با کمک مشاور کنکور

برنامه‌ریزی ارائه شده توسط مشاور حرفه‌ای، مخصوص و متناسب با شرایط شماست. همانطور که می‌دونید، نمی‌توان یک برنامه رو برای همه طراحی کرد؛ حتی تنظیم یه برنامه برای دو نفر با شرایط یکسان هم ممکن نیست و نمی‌تونین از این سبک مطالعه، نتیجه دلخواهی رو بگیرید. برنامه‌ای که به شما ارائه می‌شه، کاملاً شخصی و متناسب با شرایطتون هست.

مشاوره کنکور ریاضی به‌همین دلیل اهمیت بالایی داره و مشاور به‌دلیل تجربه بالایی که از سبک سؤالات و نحوه بودجه‌بندی آنها در کنکور داره، می‌تونه بهترین منابع مطالعه دروس را به شما معرفی کنه و همینطور شما رو راهنمایی کنه که چطوری این منابع رو مطالعه کنید و مهارت تست زنی کنکور خودتونو تقویت کنید.

مشاوره کنکور ریاضی

مهارت تست زنی

بهترین روش به منظور سنجیدن آمادگی شما برای کنکور و همینطور رسیدن به مهارت بالای تست‌زنی، شرکت در کنکورهای آزمایشی هست. این آزمون‌ها ماهی یکبار برگزار میشن و هر آزمون بودجه‌بندی خاصی رو واسه مطالعه تعیین می‌کنه. مشاور تحصیلی کنکور با توجه به بودجه‌بندی منابع سؤالات این آزمون‌ها، واسه شما برنامه‌ریزی می‌کنه که روزانه چه مقدار از دروس رو مطالعه کنید. همینطور متوجه می‌شید که نحوه طرح سوالات از منابع کنکور چطوریه و چه بخش‌هایی از دروس برای کنکور مهم‌تر هستند و در صورت وجود اشکال، تست‌های بیشتری رو حل کنید.

نتیجه این آزمون‌ها یکی دو روز بعد از جلسه آزمون ارائه می‌شود؛ در جلسات مشاوره کنکور ریاضی، مشاور با توجه به نتیجه آزمون، نقاط ضعف و قوت شما رو تشخیص می‌دهد و بهتون کمک می‌کنه که چطوری این نقاط ضعف رو برطرف کرده و نقاط قوت خودتونو بیشتر تقویت کنید. به این شکل، برای کنکور اصلی کاملاً آماده می‌شید.

دوره کردن دروس به‌ کمک مشاوره

همونطور که گفتیم، مشاوره کنکور ریاضی بهتون کمک می‌کنه که پله پله دروس رو مطالعه کنید؛ اما یکی دیگه از کمک‌های مشاوره به شما، راهنمایی در مورد دوره کردن دروس هست. اگه خوب طبق برنامه ریزی درسی پیش برید، یکی دو ماه قبل از کنکور واسه دوره کردن درس‌ها وقت دارید.

دوره کردن دروس برای یادآوری و مسلط شدن به مطالب خیلی مهمه؛ به همین خاطر از این موضوع اصلاً غافل نشید. البته اگه از اول سال دوازدهم از مشاوره کمک بگیرید، خود مشاور فکر این موضوع رو کرده و برای این کار برنامه‌ریزی کرده! این موضوع هم از مزایای کمک مشاور خوب و حرفه‌ای به‌شمار میاد که رسیدن به هدف رو براتون آسون می‌کنه. البته یادتون باشه که 70 درصد از احتمال موفقیت به خودتون بستگی داره و شرکت در جلسات مشاوره کنکور ریاضی فقط نقش کمک به شما رو ایفا می‌کنه. برای همین، اگه خودتون تلاش نکنید، نمی‌تونید از مشاوره انتظار معجزه داشته ‌باشید.

سخن پایانی

خلاصه همه حرفامون این بود که کمک گرفتن از مشاور و شرکت در جلسات مشاوره کنکور ریاضی، می‌تونه به شما در راستای رسیدن به هدفتون کمک کنه و سبک و سیاق مطالعه صحیح رو بهتون یاد بده. اما گرفتن نتیجه مطلوب کاملاً به انگیزه و جدی بودن شما توی رسیدن به هدف بستگی داره. به‌عبارت دیگه، شما باید هدف خودتون رو مشخص کنید و با انگیزه قوی، برای برنامه‌ریزی و مطالعه صحیح از یک مشاوره خبره و حرفه‌ای کمک بگیرید. به این ترتیب می‌تونید بهترین نتیجه رو از کنکور داشته باشین با کسب رتبه خوب و قبولی در دانشگاه مورد علاقه، آینده‌اتون رو تضمین کنید.بدین منظور با مجموعه آموزشی یادگیری نوین همراه باشید تا نقشه راه موفقیت را برای شما ترسیم کنیم.

 

کنکور با یادگیرنوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری پست

آخرین مقالات

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی اکنون پرمتقاضی‌ترین و محبوب‌ترین کنکوری است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. برای آماده شدن و شرکت در این رقابت سنگین و حساس،

منابع کنکور تجربی

به جرأت می‌توان گفت که هیچ آزمونی را بدون منبع مناسب، نمی‌توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. در آزمون حساسی مثل کنکور سراسری، قطعا نقش

بودجه بندی دقیق کنکور ریاضی

همان‌طور که می‌دانید طی سال‌های اخیر، طراحان کنکور رویه نسبتاً ثابتی را برای طراحی سوالات در پیش گرفته‌اند. در دفترچه سوالات کنکور یک سری مباحث

راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور تجربی 1402

رشته تجربی در سال‌های اخیر به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرطرفدارترین رشته دبیرستان شناخته شده‌ است. زیرا فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در

کنکور انسانی

کنکورهای سراسری بیشترین تعداد داوطلبان را در میان دیگر آزمون‌ها دارند. در این میان رشته انسانی با برخورداری از آینده شغلی درخشان برای داوطلبان آن

دسته بندی مقالات